> [...]
    VST> filtreleme yapmak icin cl-ppcre (regular exp. kutuphanesi)

    BM> Hmm, pekiyi ama gordugum kadariyla mbox formatinda arsiv var
    BM> mesela:
    BM> http://cs.bilgi.edu.tr/pipermail/cs-lisp/2005-November.txt.gz

    BM> [...]
    VST> Sorun: Cok yavas calisiyor.

    VST> Su anda anlatacak kadar dogru tespitler yapamamis
    VST> olabilirim. Ama yarin bu konu uzerinde akil acici tartismalar
    VST> yapabiliriz.

    BM> Bunu yavas yavas beraber yapalim.  Uc bes degisik seviyede
    BM> soru sorulabilir, ben ipucu vereyim eglenceli taraf size

Daha önceki mesajimda da belirttigim gibi, bu "profiling" konusu
ile ilgili güzel bir belge, sunum, yazi, vs. olsa herhalde
faydali olur diye düsünmeye basladim belki VST'nin baslattigi
bu projeyi basindan sonuna takip edip kritik noktalari belirlersek
"Common Lisp for the Working Programmer Series - Ch. 3: Profiling"
kivaminda bir sey cikabilir (gönüllü olan?)

http://groups.google.com/group/comp.lang.lisp/browse_frm/thread/afc3ba3f2f04d731/a3bee8a43ff0997b

http://groups.google.com/group/comp.lang.lisp/browse_frm/thread/8087a5ddd8f29bf1/1fcd91e044552c2d

    BM> ama bu da var:

    BM> http://www.cs.helsinki.fi/u/jesnellm/blog/archive/2005-10-29.html

Belki de bu gibi durumlar insanlari zorluyor biraz. SBCLciler bir
sey diyor ne bileyim baska Lisp derleyici ekipleri baska sey
diyor performans bakimindan. Bu implementasyon ve bazi bakimlardan
performans cesitliligi insanlarin kafasini karistiriyor. Bakmaya
üsendim simdi ama cl-cookbook ortaminda dosya islemleri icin
nasil optimize edilir diye bir bölüm var miydi acaba?

  http://cl-cookbook.sourceforge.net/

    BM> (3) Buyuk veriler icin alist iyi bir cozum mu?  (defstruct var
    BM> mesela).

    BM> (4) Edi'nin regexp makinesi hizli ama formati bilinen veriler
    BM> icin kullanilmali mi?  (ve mesela bir header'da bir tane olan
    BM> belli bir cins satir bir daha aratilmali mi?)

Güclü bir araca insan alisinca bazen onu "abuse" edebiliyor
sanirim. Benim de basima geliyor bazen, dogrudan statik bir
karakter katari parcasi ara bul degistir tarzi islemler icin
RegEx geliyor aklima (kendi kendime sacmalama! diye bagirmam
bazen epey gecikebiliyor)

    BM> (5) Push diye bir macro var.  Acons diye bir fonksyon var.

    BM> (6) Hizli kod istedigimizden lispin haberi var mi?

Bu da hassas konulardan biri, Peter Seibel mesela bunu
kitabin sonuna saklamis, sanki önemsiz ve olmasa da olur
bir seymis gibi:

 http://gigamonkeys.com/book/conclusion-whats-next.html

(optimizasyon basit konudur hemen ilk bölümlerde yüzeysel
anlatilmalidir demiyorum elbette ama sorun degil yahu!
yaklasimi ya da sürekli "premature optimization is the..."
seklinde konuya yaklasmak da dogru degil bence, bazi
seyleri insanlarin önüne hazir sunmakta fayda var gibi,
en azindan haberdar etmekte ve ancak ondan sonra uyarmakta)

CLHS sunlari demis OPTIMIZE icin:

http://www.ai.mit.edu/projects/iiip/doc/CommonLISP/HyperSpec/Body/dec_optimize.html

eMBA Software Developer         Actively engaged in:
http:www.bilgi.edu.tr           http://ileriseviye.org
http://www.bilgi.edu.tr         http://fazlamesai.net
Cognitive Science Student       http://cazci.com