    BM> Oldukca kullanilir durumda, daha da iyilesecege benziyor.
    BM> Neyse, blog girdisine link vereyim o anlatsin:

    BM> http://abstractstuff.livejournal.com/17731.html

En son gördügüm Successful Lisp kitabini da indeksleyip
eklemis o sisteme bay Bland.

Müsaadenizle

Common Lisp: Rönesansini Yasayan Dil

diyebilir miyim acaba? ;-)

(PENGUENCE dergisi benden bir Lisp yazisi istedi de,
programlama dilleri kösesine Lisp de eklemeyi düsünüyorlarmis,
ilk bölüm olarak tarihce, son durum, uygulamalar filan
anlatmayi düsünüyorum dilin kendisine dair örnekler vermeden
önce, yukaridakini de baslik olarak düsündüydüm. (Hayir, henüz
yazi yazmadim, yarina kadar bir seyler cikaririm belki, sonra
da buraya gecip, elestirileri isterim.))

    BM> Yine ogrenme baglaminda, Gilbert Baumann'in ustune not
    BM> eklenebilen CLIM spec'i su anda ayakta:

    BM> http://bauhh.dyndns.org:8000/clim-spec/index.html

Tüm bunlarin kiyaslandigi "review" kivaminda bir sey olsa
ne güzel olurdu diye düsündüm bir an, tüm bunlar dedigim
Lisp ve arayüz gelistirme araclari. Benim kafam karisiyor,
bir yandan CLIM, bir yandan wxCL, diger yandan Cells, cells-gtk,
sonracima ltk filan. Kim, hangisini, neden secsin, artilari, eksileri,
platform bagimsizliklari, vs. seklinde. (Bir Internet programcisi
olarak DHTML ve JS, HTML, vs. dururken bunlari dert etmeli miyim
arayüz gelistirmek icin, o ayri bir tartisma konusu).

    BM> Ogrenme teknolojileriyle ilgili olanlar, bunu, Bland'in isini,
    BM> belki annotea gibi birseyi + compl.lang.lisp vs. kaynalari
    BM> nasil bir araya getirebiliriz diye dusunmeliler belki?

Bir ara bizim eMBA'deki ders icerik notlari sayfasi icin
"ögrenci istedigi kismi secsin, oynasin, not eklesin, ufak
tefek formatlasin ve bunlar da kisisel modifikasyonlari halinde
bir kenarda saklansin, diger ögrencileri etkilemeksizin ve resmi
icerigi bozmaksizin" seklinde bir seyler düsünmüstük
(hatta ufak tefek denemeler yapmistik) aklima o geldi.

Bir baska örnek: PHP dokümantasyonu. Resmi dokümantasyon
ama her sayfasinin altinda PHP programcilarinin yorumlari,
kod örnekleri var. Tabii herhalde belli bir "moderasyon"dan
gectikten sonra cikiyordur ama sonuc itibari ile PHP sevenlerin
PHP sevmelerinin en önemli sebeplerinden biri. Bu baglamda
HyperSpec ve CLtL2 türü kaynaklardaki her bir fonksiyondan,
sembolden, vs. cl-cookbook gibi bir yere link olsa, ya da
Bland'in o sözlügüne... güzel olur diye düsündüm bir an.

Bir de böyle bir sey yapildiktan sonra bunu olabildigince
cok yerde duyurmak lazim, malum Lisp'in dertlerinden biri
de bu, PHP documentation diye googleladigimizda karsimiza
ne ciktigini biliyoruz ama Lisp documentation deyince
öyle ezici ve yukarida tarif edilen türden bir referans
cikmiyor (en iyi ihtimalle HyperSpec cikiyor ki yukaridakilere
cok güzel özellik dersek o zaman HyperSpec'e de eksik demek
durumunda kaliriz).

eMBA Software Developer         Actively engaged in:
http:www.bilgi.edu.tr           http://ileriseviye.org
http://www.bilgi.edu.tr         http://fazlamesai.net
Cognitive Science Student       http://cazci.com