Cünkü Javascript'i daha iyi anlamami sagliyor!

Birkac gün önce HB Javascript ve "closure"lar ile ilgili
bir soru sorduydu:

http://cs.bilgi.edu.tr/mailman/private/cs-discuss/2006/001877.html

(Evet, biliyorum, tiklayinca göremeyeceksiniz cünkü cs-discuss'a
üye olmanizi istiyor, üyelik herkese acik, garip bir politika...)

Oradaki mevzuyu comp.lang.javascript'e tasidim (yani göremedim diye
üzülmeyin, mesele asagida izah ediliyor):

http://groups.google.com/group/comp.lang.javascript/browse_thread/thread/7d03c702540ab5ac/8af49dd7a84957fb

Cok güzel cevaplar geldi ve yazanlardan biri Lisp'ten de
benzer örnek verdi (bkz. Arnaud Diederen tarafindan yazilmis
cevap).

Kissadan hisse: "Textbook" seklinde yazilmis metinlerden "closure",
"lexical binding" filan okuyup orada verilmis örnekler üzerinden
anlamak kolay ama insan bambaska bir baglamda karsilasinca ve önyargilari
devreye girince kafasi allak bullak olabiliyor (en azindan
benim oldu, HB ile gecenin bir vakti ICQ üzerinden yazistik,
cesitli örnekler denedik, bir ara (let i i) gibi akillara
zarar kod parcalarina bakip histerik kahkahalar attik,
lexical binding yapan Common Lisp'te Diederen'in kodu böyle ise
dynamic binding yapan (?) Emacs Lisp'te farkli midir acaba
diye düsündük, vs.)

eMBA Software Developer         Actively engaged in:
http:www.bilgi.edu.tr           http://ileriseviye.org
http://www.bilgi.edu.tr         http://fazlamesai.net
Cognitive Science Student       http://cazci.com