Merhaba,

c.l.l. grubuna bir "code review" ricasi yolladim, Türkce dogal dil
isleme ile ilgili yazdigim kisa bir kod parcasina dair:

http://groups.google.com/group/comp.lang.lisp/browse_frm/thread/31ac1e06ad1531a2/b01d5ceb600d3506

Belki buradan da arkadaslar bakip elestirilerini yazmak isterler
diye düsündüm.

özet: Ayristirilmis bir Türkce cümleyi etkenden edilgene cevirme
isi yapmaya calisiyorum simdilik. Tabii bu pek cok yan ürün gerektiriyor
XML isleme, köklere ek ekleme, s-exp yapisina dönüstürme ve bunu
isleme vs.

Su anda basit bazi Türkce cümleler icin calisiyor tabii daha cok
eksigi var.

Google'daki adreste Türkce cikmamis karakterler ama eger tarayicinizi
iso-8859-9 karakter kodlamasina göre ayarlayip

 http://ileriseviye.org/cogsci/ddd/ddd-20061025.lisp

adresine bakabilirseniz kodu düzgün sekilde görebilirsiniz.

Bu kod ne tür isler yapmaya yariyor sonuc itibari ile derseniz,
surada kisa bir Lisp seansi görebilirsiniz:

 http://ileriseviye.org/cogsci/ddd/ddd-some-results.txt

Bol Lispli günler,

eMBA Software Developer         Actively engaged in:
http://emba.bilgi.edu.tr        http://ileriseviye.org
http://www.bilgi.edu.tr         http://fazlamesai.net
Cognitive Science Student       http://cazci.com