Merhaba,

Bir kaç gündür Portable AllegroServe'ü (portableaserve) yüklemeye
çalışıyorum, fakat ne yaptıysam (SBCL için özel olarak hazırlanmış
sürümünü de denedim) bir türlü net.aserve:start fonksiyonunu
çalıştıramayı başaramadım. SLIME sembolü tamamlıyor fakat fonksiyonu
işletmek istediğimde "unbound function" hatası alıyorum. (htmlgen,
acl-compat, cl-md5 paketlerini tabiiki kurdum.)

Bunun dışında asdf-install ile kurulum esnasında bir çok "file not
found" hatasına ve daha adını hatırlamadığım bir kaç hataya daha
"ACCEPT" deyip geçtiğimi de ayrıca belirteyim. Bu noktada SBCL
gerçekten doğru bir karar mı diye düşünmüyor da değilim. Sonuç itibari
ile deneyimsizliğimizden dolayı kulaktan dolma öneriler ile SBCL'i
seçtik. Ama gelin görün kü herhangi bir hatada RETRY seçeneği bile
sunmuyor. Acaba SBCL gerçekten doğru bir seçim mi? CMUCL, CLISP gibi
diğer alternatifleri değerlendirmek daha mı doğru olur?

paserve alternatif ararken, #lisp kanalındakilerin yorumlarına bakarak
anladığım şey şu:

- CL-HTTP epey devasa bir proje olmasına rağmen lisansından ve
  ILC'lerde enteresan(?) tartışmalara yol açtığından dolayı pek tercih
  edilmiyor. (Bu ne demek inanın ben de bilmiyorum.)

- paserve, acl-compat'tan dolayı çok sevilmiyor. drewc'nin deyimi ile
  "paserve relies on ACL-COMPAT, which is basically ass imo."

- araneida çok güzel bir proje fakat şu aralar biraz bakımsız kalmış.

- UCW ile gelen ufak bir internet sunucusu var, ama bunu hiç deneme
  şansım olmadı. Dediklerine göre genel olarak UCW tayfası bu sunucuyu
  tercih ediyormuş artık.

- hunchenhoot, Edi Weitz tarafından yazılmış bir internet
  sunucusu. (Bunlara EdiWare diyorlar, CL topluluğu tarafından 2 yıl
  garantili.) Xach'in deyimi ile daha az eğimli bir öğrenim eğrisi var
  ve geleneksel internet sunucularına işleyişi ile ortak bir yapıda
  işliyor(muş).

İlk önce hunchenhoot'a, ardından da UCW ile gelen o ufak internet
sunucusuna bir şans verme gibi bir planım var. Sizin fikirleriniz ve
deneyimleriniz nelerdir?

İyi çalışmalar.