    CT> merhaba, posta grubunuza yeni üye oldum. emacsı slime ile
    CT> birlikte çalıştırmayı becerememiş ve üye olmuştum.  becerir
    CT> gibi oldum sanırım ama yine de tam anlamadım olup
    CT> olmadığını. az önce lispbox-0.7 yükledim oldu sanırım.
    CT> tılsımlı programlamadaki uygulamayla kurulum yazısındaki
    CT> *global-degisken*=3 ü denedim çalıştı. yıldız teknik

Sanirim siz önce FM'ye yazan arkadassiniz, dogru mu hatirliyorum?

Umariz lispbox kullanmak sureti ile isin gerisini de getirirsiniz, takildiginiz
her seyi burada sorabilirsiniz, su anda Common Lisp, Scheme, Emacs, vs.
ile ilgili yaklasik 100 kadar kisi bu e-posta listesini takip ediyor.

    CT> üniversitesi elektirk müh. 2. sınıfta okuyorum(hatta finaller
    CT> bitti sayılır 3 oldum sanırım). yapay zeka uygulamaları ilgimi
    CT> çekiyor ve ufak sensörlü devreler yapmaya çalıştım bu
    CT> sene(robotik ve otomasyon klübü çatısı altında küçük robotlar
    CT> yaptık). yazın ise okulda kalıp daha gelişmiş denge sistemleri
    CT> üzerine çalışmaya çalışacağım (cümle düşük gibi oldu ama başka
    CT> kelime bulamadım stajı yapmamayı düşünüyorum, okul onun için
    CT> uzarsa diye de korkuyorum). yapay zeka konusunda bazı

Bu durumda AIMA kitabinin baslangicindaki o robotlu bölümler ilginizi
cekecektir diye tahmin ediyorum.

Hangi isletim sistemi kullandiginiz belirtmemissiniz ancak eger
Debian GNU/Linux kullaniyorsaniz ya da kullanmayi planlarsaniz, her iki
kitabin da ilgili bölümlerinin algoritmalarinin Common Lisp ile yapilmis
halleri paket olarak mevcuttur ve kolayca sisteminize kurulur:

 cl-aima - Source code for Artificial Intelligence: A Modern Approach

 cl-paip - Source code for Paradigms of Artificial Intelligence Programming

    CT> algoritmaların kitaplarını okudum ancak hiç uygulama
    CT> yapmadım(bir de matematik bölümünde verilen bulanık mantığa
    CT> giriş derslerine dinleyici olarak katıldım). programlama
    CT> bilgim de matlabdeki if li ifadeler ve döngüler dışında

MATLAB bazi isler icin güclü bir arac, ben de kisa süre önce bir miktar
MATLAB ortaminda kodladim lakin programlama ögrenmek ve ögretmek icin
tercih edilebilir bir arac mi, tartisilir.

    CT> sıfır. pythonun kolay olduğunu duydum ve nesne yönelimini
    CT> kavramak için çalışmaya başladım.(linux kursundaki hocam talat
    CT> uyarer hocamın da bu dili övmesi ile ilgim uyandı aslında).
    CT> lispinse kümeler gibi olması ve matematiksel bi dil olduğu
    CT> izlenimim beni heyecanlandırdı. matematikle alakalı olan her

Sakin ola ki Common Lisp'in sadece 'matematik' baglamindaki uygulamalar
yahut sadece YZ uygulamalari icin kullanildigini düsünmeyin. Akliniza
gelebilecek hemen her sey icin kullaniliyor cünkü. En az Python kadar (ve hatta
daha fazla) etkilesimli bir gelistirme ortami sunmanin yanisira ondan
daha iyi performans sunuyor.

    CT> şey gibi eminim o da çok güzeldir. ancak kafama takılan soru
    CT> şu yapay zeka uygulamalarında kulanılan lispte hazır
    CT> algoritmaların kullanıldığı kütüphanelerin kullanımı şeklinde
    CT> mi oluyor?(lispde kütüphaneler var mı aslında onu da

Pek cok kütüphane var, kolayca kurulabilen.

    CT> bilmiyorum) gerçi değilse de o kadar önemli değil uğraşıp
    CT> kendim yapmış çok daha iyi bir şekilde öğrenmiş olurum.

Buna katiliyorum can-i gönülden.

    CT> umarım sorum çok mantıksız değildir, lispi yeni tanıdım ve
    CT> araya finaller girdi pek fazla okuma yapamadım soru
    CT> sorabileceğim arkadaşım olmadığı için aşırı yüzeysel bir
    CT> bilgiye sahibim fazlamesai ve ileri seviyedeki makalelerle
    CT> practical common lisp kitabını okumaya başladım (bilgisayar

Yaklasik 3 aylik bir yaz tatili sizi bekliyor. Kendinize bazi hedefler
koyun ve bunu Common Lisp ile gerceklestirmek icin ugrasin, sizin acinizdan
cok kiymetli bir deneyim olacaktir.

    CT> mühendisi arkadaşlar genelde java öğreniyorlar).

Evet, genellikle Java ögrenerek mezun oluyorlar, böylece daha sonra onlara
programlama ögretmek daha kolay oluyor :-p

eMBA Software Developer         Actively engaged in:
http://emba.bilgi.edu.tr        http://ileriseviye.org
http://www.bilgi.edu.tr         http://fazlamesai.net
Cognitive Science Student       http://cazci.com