On Sun, 25 May 2008, Aykut Caglayan <[EMAIL PROTECTED]> writes:
> ornegin 2.6 ise 3.0; 2.4 ise 2.0; 2.5 ise de 2.0 olmali.

Bkz. ROUND, CEILING, FLOOR, TRUNCATE.

> Bunun adi interpolation midir?

Bildiğim kadarı ile, hayır. Sizin yapmaya çalıştığınız şey, herhangi bir
gerçel sayıyı kendisine en yakın tam sayıya _yuvarlamak_tır, yani
_round_ing.

Interpolation ise, sayısal analizde, verilen bir ayrık noktalar
kümesinden hareketle resmin daha genelini tarayan sürekli bir noktalar
kümesine yakınsama olarak ifade edilebilir. (En azından ben öyle
biliyorum.) En tipik örneği, bir koordinat kümesindeki noktaların
interpolation ile polinomik fonksiyonunun bulunması, ya da benzer
şekilde spline/bezier eğrilerinin çizilmesi.

İyi çalışmalar.