Faktisk er det ikke længere korrekt at skrive à på dansk ifølge den
officielle retskrivning. Det var det engang, men altså ikke længere. Det
skal nu skrives a.

http://dsn.dk/ro?retskriv=a+præp <http://dsn.dk/ro?retskriv=a+pr%C3%A6p>.

Accent grave er vitterligt ikke en del af dansk retstavning længere. Det
faktum er også nævnt i Wikipedia-artiklen om diakritiske tegn, dog uden
kilde, hvilket der jo burde have været. Så dér er det også bare en påstand.
Men i det mindste er der så mindst én anden, der siger det samme som mig.
:-)

https://da.wikipedia.org/wiki/Diakritiske_tegn

Det er ikke lykkedes mig at finde en kilde til det generelle udsagn om
accent grave. Selv ved jeg det fordi jeg har fulgt nøje med i retstavningen
hele mit liv. Måske det stod i Retskrivningsordbogen fra 1986 i listen over
ændringer. Eller også i diverse tidsskrifter om dansk sprog.

Mvh.
Jesper