(disculpes per la resposta a dalt, però he cregut millor seguir la convenció d'aquests missatges)

En primer lloc agraït per les explicacions detallades sobre anacron, és quelcom on mai havia aprofundit.

Dit tot això, el que em queda clar és que els cron.{daily|weekly|monthly} amb anacron únicament garanteixen que el que hi ha allà s'executarà un cop cada {dia|setmana|mes} però, si hi ha anacron instal·lat, sense garantia sobre en quin moment exacte del dia passarà (quan es desperta anacron, a 2/4 de 8 del matí, o poca estona després que s'engega l'ordinador) mentre que, sense anacron, *no* hi ha garantia que es respecti la periodicitat si l'ordinador no està sempre engegat.

Reconec que al treballar normalment sobre servidors, que no tenen instal·lat anacron i estan permanentment engegats, no havia detectat aquesta particularitat. També, pel fet que mai esperava una hora específica per a aquestes execucions periòdiques, simplement que s'executés.

Si el que realment interessa és que quelcom s'executi a una hora determinada, bo i sabent que si l'ordinador no està engegat en aquella hora no s'executarà (i, en el teu cas específic per a reiniciar, és que realment no ho necessites), el que jo faria seria posar una programació explícita sota /etc/cron.d:

55 5 * * * root reboot

No necessites tocar per a res anacron i pots especificar lliurement l'hora d'execució.

El 11/2/23 a les 21:21, Josep Lladonosa ha escrit:
Hola,

Efectivament, la línia

25 5    * * *   root    test -x /usr/sbin/anacron || ( cd / && run-parts --report /etc/cron.daily )

té dues instruccions: primer el "test" mira si anacron fitxer executable existeix. Si hi és aleshores ja no fa la segona instrucció (entre parèntesis) pel que no s'executa el que hi ha a cron.daily.
Desinstal·lant anacron, t'ho faria a les 5:25 h.