W dniu 20 listopada 2008 11:41 użytkownik Maciej Chromik
<[EMAIL PROTECTED]> napisał:
> Witam pytanie jak w temacie.
> Debian etch + server pppoe + radius + mysql (pap chap w zależności co potrafi
> urządzienie klienta)
> Problemy zaczynają się gdy mam jednocześnie około 230 połączeń pppoe, wówczas
> proces ksoftirqd/x (mam cztery procesory) na jednym bądź dwóch procesorach
> sięga 90-100% i wydajność serwera pppoe bardzo spada (wysokie pingi)
> użytkownicy autoryzowani po adresach MAC nie mają żadnych problemów.
> Ktoś ma podobre rozwiązanie ? i podobną ilość użytkowników ???
>
> Maszynka cztero procesorowa (4 x Intel(R) Xeon(TM) CPU 3.06GHz)
> [...]

identyczna ilosc uzytkownikow na jednej maszynce w dokladnie takiej
samej konfiguracj z tym ze hardware to JEDEN procesor pentium D 3GHz z
hyperthreadingiem wiec dosc stary . jesli mozesz zapodaj takie rzeczy
:

1) kilka vmstatów przy wysokim obciazeniu
2) kilka iostatów przy wysokim obciazeniu
3) graph najlepiej munina w tym stylu
http://lair.fifthhorseman.net/~dkg/munin/bonobo-cpu-day.png (chodzi o
podzial user,system,softirq itd)

podaj tez lspci i sprawdz czy masz wszedzie powlaczane DMA na dyskach.

zarzuc

--
Wojciech Ziniewicz
Unix SEX :{look;gawk;find;sed;talk;grep;touch;finger;find;fl

Odpowiedź listem elektroniczym