Witam

Czy moglby ktos jednoznacznie okreslic czy do dzialania funkcji mail() (phpmailer) w php i wysylania formularzy potrzeba zewnetrznego programu transportujacego maila (sendmail)? W wielu dokumentacjach informacje się wykluczaja, ze sam mail() nie jest w stanie sam cudownie wyslac poczty i na odwrot. Mi w kazdym razie ta funkcja nie wspolpracuje z eximem, polozonym na sasiedniej witrualce (vserver), do ktorego moge bezproblemowo wyslac maila przez telnet. Jeśli jest opcja wyłączenia maila() w php to gdzie to odblokowac? Phpinfo() i sam konfig php.ini nawiazuja tylko do konfiguracji sendmaila.

Wiem, ze to temat z pogranicza, ale na pewno niejeden mial z tym problem na swojej maszynie.

Dzieki, pozdrawiam!