El soporte de los backports no está incluido en LTS por lo que tiene la misma vida que el release oficial de Debían

Who fixes security issues with packages in backports?

Support for backports is entirely volunteer based and does not fall under those things which paid contributors are funded to maintain under LTS. As a result, backports for a given release are closed after 3 years so as to not overload (volunteer) backport maintainers with the responsibility of maintaining their backports for 5 years.

From: Julián Daich <julia...@gmail.com>
Sent: Monday, April 29, 2024 5:00:52 PM
To: debian-user-spanish@lists.debian.org <debian-user-spanish@lists.debian.org>
Subject: Re: bullseye-backports

El 28/4/24 a las 17:23, Camaleón escribió:

> Hasta el 30-6-2026¹

Hola,

Eso es para lo que esté en el repositorio principal. Lo que venga de
bullseye-backports no estoy seguro. Por ejemplo el repositorio
buster-backports ya no está activo desde hace unos meses.

Voy a ver si puedo desinstalar e instalar lo mínimo necesario o esperar
que salgan versiones sin problemas de dependencias en el repositorio
principal,

Saludos,

Julián

--