On Tue, Sep 04, 2001 at 08:44:57PM +0200, Örjan Persson wrote:
> hej hej,
>
> har tidigare använt pine, och började smått testa
> mutt igen och börjar gilla det starkt (när jag
> hittade pine alias filen :)
> jag använder muttrc som jag hittade på denna sida:
> http://mutt.lazygenes.net/
>
> och sedan började jag använda procmail också efter
> modellen Chris Gushue (sidan) använder, att den
> sorterar alla mail den får in i maildirs, t.ex
> 2001/09/Inbox
>
> fråga 1) jag har börjat sakna "You have new mail in..."
> medelande, finns det något annat smart sätt man kan
> använda?

> [...]

jag har en sån här rad i .muttrc:

mailboxes +mbox +apa +kossa +gris

dvs inget likamedtecken. Kanhända att du behöver sätta
snuffar runt brevlådenamn med snedstreck i.

Sen när mutt visar raden om nya brev är det bara att
trycka på c-tangenten.

Jörgen
--
"I'll carry your books, I'll carry a tune, I'll carry on, carry over,
carry forward, Cary Grant, cash & carry, Carry Me Back To Old Virginia,

Till