Hej folk !

Mitt bekymmer är att några av mina kunders modem inte kopplar ner
ibland.

Vid dessa tillfällen kan uppkopplingen vara i 200 - 3000min.

De har en automatisk uppkoppling ett antal ggr/dag, för att överföra
information.

Finns det något jag kan göra ???

ppp-on-dialer ser ut som följer (om det kan vara till någon hjälp):

chat -v                                                 \
        TIMEOUT         3                               \
        ABORT           '\nBUSY\r'                      \
        ABORT           '\nNO ANSWER\r'                 \
        ABORT           '\nRINGING\r\n\r\nRINGING\r'
         ''              \rAT                            \
        'OK-+++\c-OK'   'AT&FH0'                        \
        TIMEOUT         30                              \
        OK              ATDT$TELEPHONE                  \
        CONNECT         ''

--
MVH
Andreas