Jag sitter för närvarande på en Android, så det blir Top-postning, om du
inte har något tips om det)

Jag såg att han ville köra två web-siter. Vilket man ju inte normalt löser
med två Apatche-servrar, utan med en. Om man däremot kör två olika serverar,
ex yaws och apatche, så ar en proxie-lösning korrekt i en av
apatche-serverns två skiter.

/Jackson

Den 13 apr 2011 08.07, "Olof Johansson" <o...@ethup.se> skrev:

On 2011-04-13 07:55 +0200, Anders Jackson wrote:
> Nej, det är bara att sätta upp två serverar i sam...
(CC:a mig inte är du snäll. Praxis på debian-listor att inte göra det
 om man inte ber om det. Och sen topp-postning... Ja, osv...)

Hej. Vad pratar du om? :-)

Som jag uppfattade det ville Philip köra två olika värdar, med apache
på bägge. Problemet är att de sitter bakom ett NAT, med _en_ globalt
routbar adress och med rfc1918-adresser internt. För att du ska kunna
nå bägge maskinerna på samma IP-adress (endast särskiljt av domän)
måste NAT-prylen konfigureras att skicka alla paket med dst port 80
till en av maskinerna. Den maskinen får i sin tur vidarebefordra
requests med domän www2.example.com till den andra maskinen. Är det
jag eller du som läst galet?

--

- Olof Johansson
- www: http://www.stdlib.se/