On Wed, 2014-02-12 at 16:37 +0100, Thomas Dahlén wrote:
> Hej Janne!
>
> Tack, det var bra att veta!
>
> Då ska jag pröva med de två olika kabinett jag har! Eller köpa något
> dyrare....

Tyvärr verkar det inte helt enkelt att ta reda på i förväg vilka
kabinett som klarar vad, och vad som stöds i Linux. (I alla fall för
SMART krävdes chip-specifikt stöd, vet inte vad som krävs för att spinna
ner disken).

Jag kör med eSATA för backup, smidigt på en stationär dator, men det
fungerar ju inte på en bärbar dator om den saknar en sådan port.

--
Cheers,
Sven Arvidsson