On 2 Nov 2014 12:47 +0100, from ja...@barbanet.com (Jens Andersson):
> Borde förtydligat att RAID funkar utan problem om jag bootar från
> RAID-device. Således bara problem när jag kör live-CD.

Jag förstod det, det var nog mitt svar som var lite otydligt. :) Förr
eller senare behöver man starta från live-CD för att laga något som är
trasigt, trist då om man inte kan montera disken...

Själv skulle jag nog föredra att kopiera och uppgradera, framför att
installera om och försöka flytta över all konfiguration. Har gjort en
flytt till ny installation, det var måttligt roligt trots att jag haft
en plan redan från början var jag lagt allt som skulle följa med.

--
Michael Kjörling • https://michael.kjorling.se • mich...@kjorling.se
OpenPGP B501AC6429EF4514 https://michael.kjorling.se/public-keys/pgp