Hej,

Jag har blivit tvungen att flytta min hemsida till en "molnbaserad" server
då mitt webbhotell tyckte att jag körde för mycket SQL-data på deras delade
servrar.

Jag har alltså en installation av Debian 8.2 med Nginx webbserver och MySQL.

Jag har lyckats att få igång både webbserver, mysql och PhPmyAdmin och en
grundinstallation av Prestashop.

Men nu till min fråga,

Jag har gjort detta på systemdisken som är default, men nu kom jag på att
jag kanske ska lägga till en extra volym som jag ska ha webbsidor och
SQL-databaserna på.
Så hur gör jag?

Förstår att det är ändringar i config filer bla för att de skall peka på den
"externa" volymen.
Jag har monterat den nya volymen med användargränsnittet för molntjänsten
och knutit den till servern. Men hur gör jag med flytten? Och hur ser jag
den nya volymen?
Har googlat en hel del, men hittar inte riktigt hur jag ska göra då jag inte
riktigt vet vad jag ska leta på..

Skulle vara riktigt snällt om någon skulle kunna hjälpa mig med detta!

Med vänlig hälsning,

Kenneth Eriksson