In <qlyyy-5px...@gated-at.bofh.it> Staffan Melin (Oscillator) wrote:

>  Mitt problem är att datorn bara dör helt plötsligt när batterinivån
>  blir för låg. Jag vill ju att den ska gå ned i suspend/hibernate.
>
>  Gnome Power Manager är ju rätt förenklad nu, och jag saknar möjlighet
>  att sätta den kritiska nivån till något högre än default.

Som du själv är inne på med dconf så finns det oftast sätt att konfigurera
Gnome 3 som inte är exponerade i de vanliga menyerna. Jag brukar använda
gsettings och grep för att leta efter möjliga dolda inställningar.

 gsettings list-recursively | grep power

Ovanstående ger mig bland annat:

 org.gnome.settings-daemon.plugins.power percentage-critical 3
 org.gnome.settings-daemon.plugins.power percentage-action 2

Kanske ovanstående spakar kan lösa ditt problem?

Med gsettings kan du också ändra enskilda attribut om du vill slippa
klicka runt i grafiska dconf.

--
Fredrik Jonson

Till