selamlar,

oracle ile birlikte kullanmak icin debian sarge kurulumu yaptım. makinamda 2gb ram olmasına ragmen debian 896 MB ram goruyordu. (Oracle kurulumunu yapamadım ama bu ayrı bir soru :( ) dmesg çıktısında HIGHMEM enabled kernel kullanmam gerektigini soyluyordu. biraz araştırdıktan sonra /boot/config-2.6.8.-2-386 dosyasını duzenlemem gerektigini ogrendim.

CONFIG_NOHIGHMEM=y
# CONFIG_HIGHMEM is not set
# CONFIG_HIGHMEM4G is not set
# CONFIG_HIGHMEM64G is not set

# CONFIG_NOHIGHMEM is not set
CONFIG_HIGHMEM=y
CONFIG_HIGHMEM4G=y
# CONFIG_HIGHMEM64G is not set

degişiklikleri yaptım bilgisayarımı yeniden başlattım ama degişen birşey olmadı

Warning only 896MB will be used.
Use a HIGHMEM enabled kernel.
896MB LOWMEM available.

free -m
total used free shared buffers cached
Mem: 885 559 325 0 103 271
-/+ buffers/cache: 184 700
Swap: 2588 0 2588

biraz araştırdıktan sonra kernelin yeniden derlenmesi gerektigini ogrendim. kernel sourcelarını aldım.
make menuconfig ile
HIGHMEM4G degerini ayarladım
make ile derledim.derleme sorunsuz olarak bitti.

*** Bundan sonrasında hata olabilir. dogaclama gittim :)

kerneli derlemiştim ama nasıl bunu kuracaktım elimde bir yıgın driver vs. vardı. kısa bir araştırmadan sonra
make-kpkg kernel_image
ile bunu dagıtım haline getirebilecegimi ogrendim. komutu calistirdiktan sonra /usr/src dizininde kernel-image-2.6.8_10.00.Custom_i386.deb isminde bir dosya olustu
dpkg -i kernel-image-2.6.8_10.00.Custom_i386.deb
ile yeni kernel image kurulumunu yaptım. makinayı yeniden başlattım. grub onyukleyicisine yeni 2 secenek gelmişti.
Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8
Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8 (recovery mode)
sevinçle Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8 seçtim. ekran akmaya başladı. zınk diye bir yerde durdu.
son satırda kernel panic gorunce başımdan kaynar sular dokuldu.

VFS: Cannot open root device "sda1" or unknown-block(0,0)
Plase append a correect "root=" boot option
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(0,0)

makinayı resetledim. eski kernel ile tekrar actim. /boot/grub/menu.lst dosyasını incelemeye başladım
orjinal kernel
itle Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8-2-386
root (hd0,0)
kernel /boot/vmlinuz-2.6.8-2-386 root=/dev/sda1 ro
initrd /boot/initrd.img-2.6.8-2-386
savedefault
boot

benim derledigim

title Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8
root (hd0,0)
kernel /boot/vmlinuz-2.6.8 root=/dev/sda1 ro
savedefault
boot
aralarındaki fark kernel imageları ve
initrd /boot/initrd.img-2.6.8-2-386
satırı idi. Benim derlegime

[...]

satırını ekledim ve tekrar başlattım. Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8 seçtim. Bir sürü hata vs... :( modprobe hatalari ekranı doldurdu. sanırım yanlış bir şey yaptım. Degişikligi geri aldım.

Kullandıgım disk SATA viasata driveri kullaniyor. Bununla alakalı olabilirmi?
Nasıl düzeltebilirim?

makinam

amd64 3200+ , 2gb ram, 2 x 160 gb sata disk

debian 3.1 sarge 2 dvd medyasıda elimde var.
ilginize teşekkürler...