Hej

LibreOffice har skärpt vad som ska tolkas som ett datum. Tidigare har exempelvis 10/10/ tolkats som ett datum vilket det inte gör nu. Vi skulle behöva ange vad som ska tolkas som ett datum, t ex D/M. Läs blogginlägget som jag länkar till nedan. Jag skulle gärna se att 10-10 tolkades som 10 oktober (aktuellt år), detta trots att jag inte
skulle vilja se ett datum angivet på detta sett.

Även om svenska språknämnden godkänner 11.4 som den 11 april så bör detta inte vid inmatning tolkas som ett datum då vi i så fall får problem med t ex 10.10 (som är den egentliga svenska standarden för klockan 10.10
enligt språknämnden).

För tillfället är inte 20/4 2012 ett av formaten som stöds av svenska LibreOffice detta anser jag borde läggas till.

http://erack.org/blog/archives/8-LibreOffice-date-acceptance-patterns.html

--
Med vänlig hälsning
Niklas Johansson