Den 3 mars 2012 20:20 skrev Niklas Johansson <sleeping.pil...@gmail.com>:
> [...]
>

> BITHSKIFT
> BITVSKIFT
>
> Dessa ser jag helt klart som möjliga kandidater.
>
> Vad jag sett så har varken tyskarna, danskarna eller norrmännen valt att
> översätta
> dessa funktioner. Men med tanke på att alla andra formler är översatta så
> tycker
> jag allt att dessa också ska översättas.
>
> Vi har missat möjligheten att få med översättningen i 3.5.1 så vi har lite
> drygt
> en månad på oss att komma fram med vettiga översättningar.

Egentligen är jag personligen av den uppfattningen att det är lite
inkonsekvent att översätta cellfunktioner men inte Basic-kommandon,
men det är kanske en annan fråga… Känns inte helt logiskt att man
skriver ”=OM(blahblahblah)” i en cell men ”if blahblahblah” i ett
Basic-makro…

Men det är ju så i Excel så jag antar att det är en fördel för nya
användare om man gör likadant i LibreOffice, något man dessutom alltid
gjort, alltsedan Staroffice, tror jag.

Vänliga hälsningar

Johnny Rosenberg
ジョニー・ローゼンバーグ