On Sunday 20 August 2006 23:30, Yosef Meller wrote:
> ציטוט Shlomi Fish:

> שקלתי והחלטתי שהיא בלתי מוסרית, מהסיבות שפירטתי למעלה. כמו כן, זו לא
> "הנחה" אלא מסקנה שאליה הגעתי מהנחות היסוד אותן פירטתי כבר.

"בלתי מוסרית" או "לא אתית"? יש הבדל ביניהם. ישנן פעולות בלתי מוסריות שעדיין
הינן אתיות, ולכן צריכות להיות חוקיות. לדוגמא: עישון, לקיחת סמים, חלק מסוגי
הנאיפה וכו.

בכל מקרה, הורדת שירים מהאינטרנט היא פעולה מוסרית לגמרי, משום שאין בה משום
פגיעה במילוי הצרכים הביולוגיים של בני האדם. [1]

> 1. אובייקטיבסט וככזה אינדיבודאליסט וקפילטיסט.
>
> עזוב אותי מאיזמים.

אין בעייה. :-)

> וגם מעניין, אם לשפוט לפי המעט שקראתי מיצירתך.

תודה. :-)

> 4. עוזר לארגן פעילויות של קוד פתוח רבות בישראל.
>
> ועל כך אני מעריך אותך מאד.

שוב פעם, תודה.

> רק אם אתה לא קונה את המוזיקה בסופו של דבר (או מפסיק לשמוע אותה). אני
> מבין את הצורך לבדוק את הסחורה לפני הקניה, גם אם לפי הלוגיקה הטהורה זה לא
> עובד.

אני לא קניתי עדיין את כל המוזיקה שהורדתי מהאינטרנט. גם לא בטוח שאקנה את כולה
בעתיד.

> אתה צריך להרגיש אשם רק אם אתה מבצע עבירה מוסרית (עד כמה שאני יכול לומר
> לך מה אתה צריך להרגיש - ואני לא יכול). כמובן שיש להפעיל את חוש המידה,
> וש"לבדוק את הסחורה" כמו שהצעת לא נחשב בעיני לפשע. באותה צורה, אני לפעמים
> מקשיב לדיסקים של פול סיימון ששייכים לאח שלי דרך הרשת הביתית כשאני אצל
> ההורים שלי, אבל לא כשאני בדירה שלי.

אוקיי.

> לא דיברתי על חוק, דיברתי על עקרון מוסרי. וגם אם אתה רואה עוד 77 מודלים
> עסקיים שהיוצר יכול לבחור, ואפילו שהם יותר רווחיים בשבילו לדעתך, אין לך
> את הזכות לכפות עליו אף אחד מהם. לומר לו? בטח, עד שגרונך ייחר. לכפות
> עליו? לא ולא.

אני דיברתי גם על עקרון אתי/מוסרי וגם על חוק (שלדעתי אמור לשקף את האתיקה). ואני
כן יכול לדרוש שיוצרים לא יכפו תקנות דרקוניות, שהציבור אינו יכול לעמוד בהן
ושאינן לא-אתיות או אף לא מוסריות. כפי שציינתי חלק גדול ממה שרשום ב-EULAs הוא
לא מוסרי, וחלקו הגדול גם לא ניתן לאכיפה. אז תאמר לי שבגלל שזה מה שהאומן
(במקרה זה מפתח התוכנה) רצה, הוא יכול לכפות עליי זאת? לא ולא!

> אנחנו טוחנים מים.

אתה אמרת זאת. :-)

> שוב אתה מתחמק בטיעון טכני. גם אם היית מקבל דיסק חלק לגמרי, אתה יודע היטב
> באיזה תנאים הוא נמכר לך.

לא התחמקתי.

> [ טחינת מים נוספת נחתכה ]

> כפי שאמרתי בשרשרת זו, אני מכיר ברמה מסויימת של שימוש הוגן. זה לא משנה את
> הטיעון המוסרי הבסיסי בדבר זכות היוצר לקבוע את השימוש שייעשה ביצירה שלו
> ואת הטענה ששיתוף קבצים שלא יצרת הוא גניבה (שוב, לא מיידית ותמיד, אבל
> כמובן שכן לכאלה שלא מתכוונים לתת את הערך המבוקש בסופו של דבר).

אם אתה מתעקש לקרוא לזה "גניבה" אז ברור שתמשיך לחשוב על זה באופן מעוות. על-פי
נאו-טק שפה היא לא רק כלי לתקשורת אלא בראש ובראשונה כלי לחשיבה. אנו חושבים
באמצעות מילים ומושגים.

ברגע שהשפה שלך מעוותת כך גם המחשבה שלך. לכן, אני מציע שגם אם אתה חושב ששיתוף
קבצים הוא לא מוסרי, עדיין תימנע מלקרוא לזה "גניבה" משום שאין בין שיתוף קבצים
לגניבה ולא כלום.

> לגבי הדוגמאות שהבאת, לא הראית קישור מתאים,

אני קראתי עליהן בקומיקס שהתפרסם ב-New York Time ומישהו הפנה אותי אליו. אני
מאמין שחיפוש בגוגל יביא מספר סימוכין לכך.

> אבל הדוגמאות שמביאים ב-EFF
> בניתוח שלהם של ה-DMCA מספיקות כדי לקבל את הטיעון שלך שנעשה שימוש לרעה
> בחוקי זכויות היוצרים האמריקאיים.

נכון.

בכבוד רב,

        שלומי פיש

[1] - ראה: http://www.neo-tech.com/orientation/. אם לצטט משם:

<<<<<<<<<<<<
The meaning of moral in Neo-Tech is simple and direct: Whatever is consciously
done to help fill human biological needs is good and moral (e.g., the
productive actions of honest people). Whatever is consciously done to harm or
prevent the filling of human biological needs is bad and immoral (e.g., the
destructive actions of mystics and neocheaters).

Shlomi Fish      [EMAIL PROTECTED]
Homepage:        http://www.shlomifish.org/

Chuck Norris wrote a complete Perl 6 implementation in a day but then
destroyed all evidence with his bare hands, so no one will know his secrets.

לענות