הי דורון, טוב לראות אותך חוזר לעניינים.

On Wednesday 20 April 2016 08:47:37 Doron Ofek wrote:
>  היי
>
>  אין ספק שהמטרה נכונה וחשובה.
>  אבל כמו שליאור כתב, "הכנס צבוע חזק בצבעי לינווייט, (וכך זה גם ימשיך)", ואז
> תישאל השאלה למה הקהילה תומכת בחברה מסחרית כזו ולא אחרת, שהרי גם רד-האט
> יטענו שי שלהם כנס לינוקס מסחרי, וגם אנשים ומחשבים יטענו טענה דומה ...

הכנס הוא אכן מסחרי, וצבוע בצבעי לינווייט, אבל נשמע, לפחות על פני הדברים, שהוא
די רחב. הוא לא מתקיים באולם אירועים או אולם של לינווייט, אלא באולם של
מיקרוסופט, מה שכבר מעיד על זה שיש כאן לפחות התחלה של תנועה שאולי לינוויט
מובילה, אבל היא בהחלט לא לבד בה.

ליאור וליאור, שתי מלים על המשתתפים האחרים בכנס יכולות מאד לעזור כאן. אני מניח
שלא הייתם מזמינים אותנו לכנס שבו יהיה דוכן של העמותה ומלבדו הכל לינוויט, אבל
אני חושב שאם אתם יכולים לשתף מי עוד מציג, אנשים כאן יהיו יותר רגועים בעניין
הזה. בהקשר הזה, הכנס הראשון שלכם, עם דוברים מגוגל וכו׳, היה מתאים מאד להשתתפות
של העמותה. השני, שבו כמעט כל הדוברים היו מלינוויט או מיקרוסופט, פחות.

מעבר לכך, לינוויט היתה בשנה האחרונה (ואני חושב שגם קודם) מאד ידידותית כלפי
העמותה, אירחה מספר מפגשי עבודה שלנו (ואלה מפגשים בסדר גודל של עשרה אנשים. הם
לא עשו את זה בשביל גיוסים). אני מניח שהשתתפות העמותה תעזור במשהו לכנס, אבל אני
גם מניח שהמניעים של שילוב הקהילה שליאור וליאור מדברים עליהם הם כנים; שההצעה
באה בעיקר בגלל שהם חושבים שזה יועיל לעמותה ולמטרותיה.

אגב בהקשר הזה, ואם כבר הזכרת את רד־האט: העזרה שלהם לפעילויות של העמותה בשנה
האחרונה היתה גדולה וחשובה. המעורבות שלהם בארגון PyCon Israel, למשל, היא הרבה
מעבר לחסות, וזה קורה בלי דרישה לקרדיט נוסף. אם הם יציעו לעמותה להשתתף בכנס
שלהם, ותהיה לנו סיבה לחשוב שזה יותר פרסומת, אני אהיה מאד בעד להשתתף.

והאמת היא שאפילו אם אנשים ומחשבים -- שעד עכשיו, אין לנו כלום אתם -- יזמינו
אותנו, אני לא בטוח שאדחה את זה על הסף. במקום שיש קהל עם השפעה, שם אנחנו צריכים
להיות.

אנחנו לא בובות של אף אחד. לעמותה יש שם, שעדיין מושך קצת תשומת לב, והשתתפות שלה
בפעילות של מישהו אחר היא הבעת תמיכה, ולא צריך לעשות את זה באופן אוטומטי
וטריויאלי. אני חושב שזה לא המקרה, וההשתתפות שלנו כאן מוצדקת.

(להבהרה: זוהי דעתי האישית, ולא עמדת הועד, אבל -- כמובן -- זו כן עמדתו של שליש
מהועד)

שי.