On Sunday 22 January 2017 01:29:48 Omer Zak wrote:

> יש תווים לטיניים בפרישות הסטנדרטיות של מקלדות קיריליות וערביות.
> https://www.terena.org/activities/multiling/ml-mua/test/kbd-all.html

העמוד הזה מדבר על מקלדות פיסיות, על מה מקובל לחרוט על מקשים. בקובץ ההגדרות
הרוסי ‎/usr/share/X11/xkb/symbols/ru‎ אין מיפוי לתווים לטיניים. כנ״ל לגבי
ערבית (ara) -- והם משתמשים ברמה השניה בדיוק כמו שהצענו, לניקודים וצירופי המזה
וירקות כאלה שהם צריכים. גם השפות ההודיות -- העיקריות שבהן מוגדרות בקובץ in
באותה תיקיה -- לא ממפות אנגלית. מי שצריך אנגלית, עובר לפרישה אנגלית.

> אבל בניגוד לעברית, שפות אחרות צריכות את Shift
> כדי לעבור בין אותיות קטנות וגדולות.

ערבית לא צריכה.

> לא חיפשתי אחר פרישות למקלדות שמשמשות בשפות שמדוברות בהודו ובמזרח הרחוק.
> אבל אני מניח שלפחות בהודו משלבים גם אותיות לטיניות במקלדות המקומיות.

כאמור, משלבים במקלדות, אבל לא כחלק מהפרישה של שפות אחרות.

שי.