On Wednesday, 14 June 2017 13:31:56 IDT Ira Abramov wrote:
> אנחנו נחגוג את ההוצאה של סטרץ'. סיד זה הגרסא המתגלגלת שממנה נגזרות הגרסאות
> הנסיוניות בדרכן להיות הגרסאות היציבות (למי שלא מכיר, כל הגרסאות של דביאן על
> שם דמויות מסדרת "צעצוע של סיפור" של פיקסאר. סיד הוא הילד היצירתי של השכנים,
> ההאקר שמפרק ומרכיב מחדש צעצועים יצירתיים ומעניינים).
>
> אגב, מישהו כבר מריץ שרתי פרודאקשן על סטרץ'? אני תוהה מתי לשדרג את השרת הפרטי
> שלי.

שלושה:
 1. שרת "גיבוי חם" -- rsync של תוצרים מכל מיני שרתים אליו -- אותו שדרגתי באותו
יום מוויזי לג'סי ומייד לסטרץ' (הייתי צריך לסדר כל מיני דברים, אבל זה היה מזמן,
הוא לא כזה חשוב, ואני לא זוכר פרטים).
 2. שרת svn שכרגע רק מהווה mirror של שני שרתים פעילים (בעזרת svnsync מ-commit
hook) -- אבל יקח את התפקיד הראשי בקרוב (שדרוג פשוט מג'סי לסטרץ')
 3. שרת build עם Docker (מ-upstream, אין בסטרץ'...) מייצר 100-200 images ביום
ממוצע ודוחף אותם ל-registry פנימי על מכונה אחרת (התקנה חדשה של סטרץ')
    נ.ב: השרת הזה מחזיק גם 2-3 VM's עם פעילות נמוכה ולא קריטיים.

כולם עובדים כבר כמה חודשים בלי ששמתי לב לשום בעיה (יחד עם עוד ערמת שרתים שעדיין
ג'סי).
נ.ב: אני מחזיק את כל השרתים (ג'סי, סטרץ') מעודכנים באופן מלא על בסיס כמעט יומי
(יותר מפעם בשבוע).

פרט קטן שאכלתי איתו קש כמה איטרציות:
     *  ברירת המחדל בסטרץ' היא gnupg2.
     *  יש לי כמה סקריפטים באוטומציה שמשתמשים ב-gpg (חותמים על קבצי .changes,
חותמים על קובצי Release של mini-dinstall וכו')
     *  בעיה ראשונה הייתה ש-gnupg2 מחייב שימוש ב-agent -- לקח לי זמן להשתכנע
שאין ברירה, ניסיתי קודם את כל האופציות שהיו ב-gpg1.
     *  בעיה שניה הייתה שהשתמשתי בחלק מהפלט (לתצוגה בממשקי web) והיו שינויים.
גיליתי את האופציה --with-colons שעזרה מאוד (אבל עדיין יש קצת הבדלים).
     *  וכמובן שהסקריפטים צריכים לעבוד באופן זהה על שתי הגרסאות (עד שאעביר הכל
לסטרץ').
     *  אבל זה באמת פיסטוקים...
משהו נוסף קטן ומרגיז רק בגלל חוסר העקביות:
     *  בוויזי, מי שרצה tmp על tmpfs היה יכול לעדכן משתנה ב-/etc/default/tmpfs
     *  בג'סי זה לא עובד, אבל ניתן להשתמש בפיתרון upstream של systemd -- פשוט:
systemctl enable tmp.mount
     *  בסטרץ' העלימו את tmp.mount (ראיתי איזה הסבר לזה, לא זוכר איפה) כך שאין
שום toggle -- ניתן, כמובן להוסיף שורה ב-fstab כמו תמיד.
סה"כ, בהחלט יש מה לחגוג ובתור אחד שנהנה -- תודה לעושים במלאכה.

--
Oron Peled                                 Voice: +972-4-8228492

Programming today is a race between software engineers striving to build
bigger and better idiot-proof programs, and the universe trying to produce
bigger and better idiots. So far, the universe is winning.
-- Rick Cook, Mission Manager, NASA Mars Pathfinder Project