Eli ellei asemaa lokeista ja tilastoista löydy, niin tottakai aseman ensiksi tunnistanut ja kuullut (oli se sitten livenä tai tallenteilta) laittaa reilusti plussan lokaukseensa ja kuittaa näin "lokaus-FFF:n" itselleen. Mielestäni häntä ei myöskään voida velvoittaa lokaustaan korjailemaan jos nyt sitten joku esim. vuoden päästä tallenteiltaan saman aseman aiemmalta ajalta pongaa.
'Jälkilokaaja' voisi mainita asiasta omassa lokaukseessaan. Tuskin niitä plussia nyt onneksi ihan miten sattuu heitellään.
Jos jostain asemasta jää OLLiin useampi +-lokaus, niin en näe sitä hirveän vaarallisena (mutta toki tilastoinnin kannalta huomioonotettavana).
Saman kauden suhteen ei ole ongelmaa. Jos aiempi plussa löytyy eri kaudelta, sitä on vaikeampi huomata. Tärkeämpää, ettei niitä tippuisi pois, kuten yhdessä vaiheessa Clusive- ja RM-lokeissa tuppasi käymään. Lokaajilta toivotaan valppautta ja ilmoituksia virheistä!
Tilastointiin liittyen tuli mieleen, että ei sekään taida ihan loputtomiin venyä. Mites esim. Suomen keskiaaltotilastot, jotka tehdään vuosittain? Jos joku kaivaa vaikka pari vuotta vanhoilta tallenteiltaan tukun asemia ja lokaa ne nyt, niin päivitetäänkö ne verkkoon kauden 2006-2007 tilastoon? Tästä päästäänkin kysymykseen että milloin "tilasto-FFF" itse asiassa on varma?
Jos vanha lokaus (ain 1995:stä eteenpäin) löytyy nyt RM:n lokista, olen sen lisännyt ko. tilastoon. Vanhemmatkin uositilastot voidaan sillöin tällöin uploadata SDXL:n saitille, niin tulevat myös näkyviin. Toistaiseksi olen myös lisännyt vanhat NA-OS-MEX -lokaukset.

Mauno