Onko kukaan SDR-IQ:n omistajista käyttänyt ulkoista referenssiä
vastaanottimen oman oskillaattorin sijaan?

Tilasin tämmöisen sarjan kun laikuuttani en viitsinyt itse ruveta väsäämään
syntikkaa joka tekee tuon 66.667 MHz 10 MHz referenssistä.
Saa nyt sitten nähdä kuinka tuo toimii kunhan värkki tulee.
Ajattelin, että saisi SDR-IQ:stakin "kunnollisen" kun minulla likipitäen
kaikki laitteet on lukittu tuohon 10MHz referenssiin.
Voisi sanoa taajuusmittauksenkin tuolloin onnistuvan oikeasti.

Toisaalta olen tehnyt GPS-DO/Rubidiumreferensseille
"kidekalibraattorityyppisen" jakajan jolla saadaan esim. piikki 1 kHz
välein.Tällöin ei tarvitse miettiä missä olisi hyvä kalibrointiasema kun se
saadaan aina ihan määriteltävän aseman viereen.