> Verkkolaitehäiriöitä on varmaan listalla joskus puitu,  en kai liene
> ainoa, joka on tällaisen eteen on joutunut...   Ehdotuksia, hyviä neuvoja
> kaivataan.
>
> 73's jhy

Luotettavimmin toimiva ehdotus olisi vanhan ajan kunnollinen lineaaripoweri
oikealla muuntajalla eikä mikään penteleen hakkuri.
Voi olla tietysti vaikea löytää sopivaa. Ensinnäkin on tuo tietokoneen
latureiden tolkuttoman erilaiset liittimet ja sitten noiden jännite eli voi
löytyä joku säädettävä esim. 24V maksimissaan antava muutaman A:n poweri
josta
voi sitten säätää oikean jännitteen. Jännitekin vaihtelee eri läppäreissä,
minulla on tuossa pöydällä 16, 18 ja 19V:lla toimivia paraikaa...

Olisiko tässä markkinarakoa valmistaa kunnon powereita. Ongelma ei ole
rakentaminen vaan hyväksyttäminen jotta voi luovuttaa toisille. Itselle kyllä
voi elektroniikkaharrastelijakin tehdä aivan laillisesti
verkkojännitteisiäkin
laitteita mikäli katsoo osaavansa. Tässä on erheellisesti jotkut sanoneet,
että
pitää olla radioamatööri.  Vastuu vahingoista on luonnollisesti myös
tekijällä.