Sehän oli 60-luvulla normaalia maalla, että kun naapurin maanjussi laittoi
puimakoneen (ei siis leikkuupuimuri)päälle niin sen 11kW moottori tiputti
verkkojännitteen aika alas. Köyhemmillä oli 17" telkkari ja kuva meni 10
tuumaiseksi, rikkaamilla joilla oli 21 tai 23 tuumaa niin kuva oli vähän
suurempi.

Toisaalta kun linjat olivat muuntajilta pitkiä, useita kilometrejäkin niin
muuntajan käämikytkin asetettiin niin, että loppupäässäkin riitti
jännitettä. Tällöin alkupäässä muuntajalta saattoi ylijännitettä olla
roimastikin.

73,s IJL