To: <dx@hard-core-dx.com>
Sent: Wednesday, October 30, 2013 8:24 PM
Subject: Re: [DX] Luottamuksellinen radioviestintä

Tästä muistuu mieleen erikoinen kokemus, nimittäin kuuntelin Sony ICF-2001:llä
ARP-liikennettä Oulun Talonpojankankaalla olleessa kerrostaloasunnossani v.
1990 tienoilla.
Kaukovainiolla oli ARP-tukiasema, n. 2 km päässä ja ilmeisesti vain tämän
tukiaseman tietty
kanava tuli läpi Sonysta jossain 15 MHz tienoilla. Todennäköisesti Sony
yliohjautui tai muuten
virittyi harhaan, muistaakseni muilla vastaanottimilla ARP-liikenne ei
kuulunut. Asiasta taisi olla
yleisellä tasolla juttua ODXK:n kokouksessa ja muistelen, että joku muukin
mainitsi samasta asiasta.

Aikoinaan myös analogisia, yksityisiä laivaradiopuheluita kuului jossain 2-3
MHz:n välillä.

Oli muuten mielenkiintoisia juttuja, monilta elämän alueilta. :)
Pidin tietysti ja visusti kaiken kuullun omana tietonani enkä hyväksikäyttänyt
kuulemaani tietoa -
näinhän pykälät säätivät tuolloin.

73's, ARK