>Mutta kun Risto otti puheenjohtajan tässä esille, kysyisin, miksei
>puheenjohtaja esitä täällä mielipiteitään, onko olemassa sisäinen työnjako
>jossa rahastonhoitaja hoitaa yhteydet myös omaa jäsenistöön?

Minä kun jo luulin että olen liikaakin ollut äänessä ;)

Puhutaan sitten olympialaisista:

Joukkueella on iso merkitys individuaalihiihtosuorituksissakin, joku muu siellä
voitelee, valmentaa, vaihtaa veret ja miksaa mömmöt kuin hiihtäjä itse. SDR on
ollut meidän lajille niin mittava vallankumous, että sitä voisi ehkä verrata
mäkihypyn V-tyyliin.

Olympialaisissa on todella epäreilua että lätkän kultamitaliin pitää taistella
viikkotolkulla kun kumparelaskussa se heilahtaa parin minuutin hurautuksella
suoraan. Mutta niin on vain sovittu. V-tyylin edustajat eivät myöskään saaneet
omaa kilpailusarjaa.

Joukkuelajissa jokainen mukana ollut saa ihan oman kultamitalin seinälle, yhtä
ei jaeta palasiin. Meilläkään ei ole mitään pakkoa noudattaa Elon laskuoppia
pistelaskuissa, vaan olemme vapaat sopimaan asioista ihan kuin haluamme. Jaettu
ilo on kaksinkertainen ilo eikä keltään pois.

Urheilukin kehittyy huippujen mukaan niin miksei meidänkin harraste. Meidän
huippuharrastajilla, Jimillä ja Jampalla esimerkiksi, on kehittynyt vahva
näkemys miten SDR on fundamentaalisesti muuttanut harrastettamme ja heillä on
myös näkemys miten se rikkoo perinteiset kaavat ajalta trio ja taajuuslaskuri.
Itsekin olen sen vasta oikeasti tajunnut tämän keskustelun myötä ja kunnioitan
suuresti näitä valaistuneita.

Meillä on lisäksi ihan se käytännön haaste, että mitä tahansa hienoa keksimme,
jonkun pitää myös ylläpitää sitä. Käytännössä jokainen muutos tuo nipun
eropapereita lehden toimitukseen. Niin on jo käynyt nytkin pelkästään tämän
keskustelun perusteella. Ja uusia vapaaehtoisia toimittajia ei löydy enää
mistään. Sotshin tyyppistä budjettia meillä ei myöskään ole.

73 de JTK

"V on tyylinä toimivin."
--Matti Nykänen