Olen sairastelun takia ollut vähän poissa kuvioista ja kun tutkin tulleita
viestejä jäi tämä kiinnostamaan.
Onko tietoa mikä tuon heiton aiheutti?
Taajuustandardeissa on yleensä viimeisenä lenkkinä korkealatuinen kideuuni
jota sitten voi ohjata rubidium, cesium tai vetymaser. Mikesillä on
esimerkiksi noita noita vetymasereita, varmaankin maailmalla yleista
venäläisen Kvarzin valmistetta.
Vaikka standardi jäisi pelkän kideuunin varan niin tuommoista heittoa ei
pitäisi syntyä. Tämmöinen poikkeama voisi syntyä sitten täysin poskellaan
olevassa säätöjännitteessä tms. jonkun komponenttivian seurauksena.

73,s IJL