  From: Markku Niiranen
  To: Suomalaisten DX-lista
  Sent: Friday, April 18, 2014 3:45 PM
  Subject: Re: [DX] Radio Normandy

  "Nämä jorinat nyt tuskin ketään kiinnostaa, mutta
  kaivelin QSL-kansiotani ja löysin seuraavien
  meripiraattien QSL-kortit (vuosi-asema-laiva)

  1966 Radio Caroline North 1520 mv Caroline
  1966 Radio Caroline South 1178 mv Mi Amigo
  1966 Radio London 1137 mv Galaxy
  1966 Radio England 1320 mv Laissez Faire
  1966 Radio 390 773 (Guntower)
  1966 Radio 270 1111 mv Oceaan 7
  1966 Radio Veronica 1562 mv Nordeney
  1967 Radio Dolfijn 1322 mv Laissez Faire
  1972 Radio Nordsee International 6205 mv Mebo 2
  1998 Radio Arutz Sheva 1539  mv Hatzvi (Israel pirate)

  Vastaamatta jättivät sellaiset UK piraatiti kuin
  City, Essex ja Scotland. You can't win'em all.

  JSA"

  Upeaa, ja toki kiinnostaa. :)
  Olikos Radio Nord (mistä myöhemmin tuli se Gambian Syd) vielä tuolloin
äänessä?
  Ja muistan (1973 - 1974 sen täytyi olla) vielä nämä kaksi, Radio Seagull ja
Radio Atlantic (hitsi, pitääkö mun kaivella muistini tueksi tuon vuoden
Sunspotit =)) ).
  Oliko se Atlantic vai Atlantis?
  Ja muistelen myös sellaisenkin aseman kuin Radio Mi Amigo, eli oliko se
Carolinen nimenmuunnos?
  Mulla kuunnelluin taisi olla tuo Nordsee ja Caroline.
  Ja sitten oli vielä se "Rauhan Ääni jostain Välimereltä,"  oliko se nyt
ankkurissa Libanonin lähettyvillä vai  miten.
  Mutta tuo oli niitä myöhempiä tapauksia.

  Sen verran muistini otti päähän, että kaivelin kaapistani menneitä.
  Eli hyppysissäni ekaksi Sunspot 8/ 1974.
  Radio Veronica, 557 kHz
  Radio Atlantis, 962 kHz (vielä vanha taajuus)
  Radio Caroline, 1187 kHz
  Radio Atlantis, 1317 kHz (uusi taajuus)
  Radio Atlantis, 1313 kHz (uusin taajuus, kuultu myös myöhemmin 1322 kHz...)
  RNI, 1367 kHz

  Mutta se Radio Seagull.
  Noh, aikajärjestyksessähän lehteni ovat, mutta otin satunnaisesti vuodelta
1973 Sunspot lehden numero 10 käpälääni.
  Loki ja sivu 7, aivan oikein.
  Taajuus 1187 kHz, Radio Seagull.
  Lokilässy kertoo "R Seagull popularisoi. Huhun mukaan osoite on 'Caroline
House, the Hague, the Netherlands.' "
  Ja kuuntelijoina oli ollut EJH, PJN, MJ, PTP, KTV, IU.
  Taidanpa nimimerkkien takaa muistaa aika monen nimet ilman tarkistusta. =)