Niin se aika kuluu ...

Lähettäjä: DX [mailto:dx-boun...@hard-core-dx.com] Puolesta Juha Solasaari
Lähetetty: 12. maaliskuuta 2015 12:49
Vastaanottaja: Suomalaisten DX-lista
Aihe: Re: [DX] Kidekone

Kidekuulokkeet taitavat olla Suomessa kiven alla. Joku ulkomainen
verkkokauppa ehkä pystyisi toimittamaan:
http://www.crystalradio.net/suppliers.shtml

Pienoispietsokaiuttimesta voisi rakentaa kuulokkeen:
https://www.youtube.com/watch?v=OVapqz4yBCY
Pienikokoisen pietsokaiuttimen voi hankkia hyvinvarustetusta
suomalaisestakin elektroniikkaliikkeestä. En tiedä, mikä tällaisen herkkyys
tulisi olemaan alkuperäiseen kidekuulokkeeseen verrattuna. En ole kokeillut.

Kiteenä eli ilmaisindiodina voi käyttää mitä tahansa germaniumdiodia (esim.
AA112, AA119, AA144, OA85, 1N34, 1N60, jne.).
Onkohan joku kokeillut Schottky-diodeja (1N6263 tai 1SS97)?

Takaisinkytketyllä 1-transistorisella kuuluukin sitten jo paljon enemmän,
mutta se on oma lukunsa.

73 de JTS

- - -