Liittoon kuulumattomana sanoisin (kun täällä sana vapaa) kuitenkin,,,
voiceID:n ulkopuolelle jääviä utility-asemia (kaikki NDB:t ym) on todella
paljon!
Valtaosa.
Kaikki NdB- majakat (joita kuunnellaan kai eniten) yms.
Mukaan lukien ne, joiden ID:n näkee, mutta ei kuule.
Mitä merkitystä sellaisella utility-palstalla on, joka rajoittaa pois
kaikki nuo?
Jäljelle utility-asemista jää vain kourallinen.
Eli pelkkä voiceID: n hyväksyminen toisi palstalle todella hassuja
kuvioita, toiset aikamerkkiasemat hyväksyttäisiin, toiset taas ei kun eivät
kuuluttele itsestään muuta kuin sähkötyksellä.
Tuo esitys olisi torso.
Ja varsinaiset utility- harrastajat tuskin moisesta riemastuisivat, koska
se torsona olisi myös tarpeeton.
Joko kaikki (kaikki asemat) tai ei mitään, tuo on mielipiteeni laillisista
utility-asemista.
Asiantuntijat voisivat kertoa paremmin, mutta tuo on oma näkemykseni.

t. MNi

26. maaliskuuta 2015 13.51 alpo.heino...@pp.inet.fi <