Me kaikki kuuntelijat varmaan ymmärrämme tilanteen ankeuden. Pieni, ehkä jonkin
verran myös "eliittinen" muutaman kymmenen kuuntelijan sisäpiiri pitää
harrastusta yllä ja uusille kuuntelijoille tämä on aivan liian korkea taso
päästä mukaan millaisilla kriteereillä tahansa asiaa ajatteleekin.

Mutta asia ei voivottelulla parane ... olettaisin. Pitäisi ehkä miettiä, mitä
asiantilalle pitäisi tehdä - jos mitään on tehtävissä. Vanhat hyvät ajat eivät
toki enää palaa ... mutta jotain uuttakin voidaan silti saavuttaa. Työhön
tarvitaan myös aktiivisia tekijöitä ja yhteisen hyvän vuoksi pitää joskus myös
uhrautua.

Valmiiksi suunniteltu on kuitenkin jo puoliksi tehty - sanotaan. Löytyykö
liitolta esim. kirjallista tiedotussuunnitelmaa yms. Tai laajempaa suunnitelmaa
tulevaisuuden toimintamalleista ja tavoitteista? Vai mennäänkö vain "päivä
kerrallaan"?

Oikeaa DX-kuuntelua on se yksilöllinen tapa, jolla me kukin kuuntelua
harrastamme. Oikeita tapoja on kovin useita. Äänestäjä on aina oikeassa,
sanottiin vaalien jälkeen - pätee näissä harrasteissammekin.

Spekulointi menneestä ja tulevasta on useinkin paikallaan ... mutta tulevaisuus
pitäisi tehdä, niin voi paremmin vaikuttaa sen muotoon ja sisältöön.

73 de SDXL1398/OH5MD, Ilkka M.