En ole koskaan kesiksissä käynyt liittoon kuuluessani ja nyt kuulumattomana
taatusti vielä vähemmän.
Liiton piiriin virallisesti toki kuuluu vain ulkomaisten yleisradioasemien
kuuntelu, mutta...
Mutta kai kesiksissä joku innostuisi utilityn puolelta hyvinkin esim.
majakkakuunteluun asiantuntevan esittelyn myötä...
Ja se tietokoneiden (mulle hyi) ja ohjelmien käyttö utility- puolella eri
modeilla.
Rajoja on levennettävä, ja niin on käynytkin.
Josko joskus liittokin virallisesti (munhan hyvä arvostella kun jäsen en
enää ole)
hyväksyisi utilityn mukaan määritelmässään, että mitä DX- kuuntelu on.
Ennen oli DX- katselua, jokainen tiesi siihen tarvittavan töllöttimen.
Nykyisin voidaan harrastaa myös DX- katselua, katsellaan näytöltä hertzien
tarkkuudella asemien taajuuksia ja niistä tiedetään asemien nimi.
Audiota ei välttämättä edes kuulu.
Tuo katselu lokeihin hyväksytään kai?
Eli ei sekään DX- KUUNTELUA ole... ;P

t. MNi