Markos Zapiain:
>Zure estilo demagogiko hori erabilita esan liteke askoz ere gurago duzula
Franco ETA baino.
-- Estiloarena irakurlearen eskutan uzten dut baina Franco eta ETAren artean
erabaki beharra... Ez dut sekula horrelakorik pentsatu. Izurritea ala
minbizia? Sekulako aukera” Eta biak gaitzetsiko bagenitu? Ala bat bai eta
bestea ez?

>Iruzurra baita "mugarik gabeko Europan parte hartu beharra, aniztasuna zein
nazioarteko solidaritatea" lortzeko oztopo gisa maila berean jartzea Franco
eta ETA.
-- Nik 2000 karaktere daukat zerbait esateko eta behar bada ez dut beti
asmatuko. Nik Josu Legarretaren liburutik hartutako erreferentziak
errepikatu ditut (liburua irakurri gabe ari al zara?). Eta esan nahi izan
nuen bakarra zera zen: abertzaletasunaren kontzepto moderno bat zegoela
pilpilean orain dela 50 urte baino gehiago, Francoren eraginez eta ETAren
presentziaz aurrera egiterik izan ez duena. Alegia, oraintxe iristen ari
garela gu, beste zenbait orain dela 50-75 urte heldu ziren ondorioetara.

>Francorentzat laudorio bat da, garbi adierazten baitzuen oztopatze horixe
zuela helburu
ETArentzat berriz iraingarria, sarritan aldarrikatu baititu halako xedeak.
-- Nik Ez dut Franco lausengutu nahi baina ez dut ETA iraintzeko batere
arazorik. Zuk bai?

>EuskaraZ eztabaidagunean bazen jeltzaleen aurka obsesionaturiko idazle bat,
oso aktiboa
>Amatińo: zure jarrera berdin-berdina da, baina alderantzizko bidean.
-- Nik ez daukat obsesiorik, baina ezta konplejurik ere. Nik anaia izan dut
kartzelan eta Espainiako dozena erdi bat espetze bisitatu izan ditut. Horrez
gainera birritan egon naiz "bestaldean" iraultza-zerga negoziatzen (Mozonen
etxean) eta ETAk hiru lagun hil dizkit. Nik nere herri honen ajeen
matrailekoak alde bietan sentitu izan ditut. Nik nere burua nahiko zentratua
ikusten dut, hala beharrez. Baina, bistan da, zure ikuspegitik ez dela
horrela. Nik onartzen dut zurea. Zuk onartzen al duzu nerea?

>Hala ere, ez dut uste eibartarrak hau euskaraZ hura bezala  pikutara joango
denik.
-- Ez dakit zertaz ari zaren. Baina, honezkero, nere patua ez da pikutara
joatea, jubilatzea baizik. Eta honek sekulako askatasuna ematen dit.

>Baina baliteke EAJk EAEn agintea galtzea CIUk Katalunian galdu duen bezala:
>batetik, jendea nazkatu egingo da Amatińoren mezuan nabari den zilborkeria
harro erasokorraz (penagarria botererik gabeko >alderdietan baina
agintariengan jasangaitza).
-- Beti uste izan dut zilborkeriarik handiena zera dela: Norberak arrazoi
guztia daukala pentsatzea, arrazoi hori Herri osoarena dela gainera,eta
arrazoi horregatik inor erail daitekeela Herria salbatzeko. Ez dizut inoiz
hori "ere" zilborkeria denik irakurri.

>Bestetik, krudelkeriari uko egitera behartutako Ezker Abertzale zabal batek
eta krudelkeriari uko egitera behartutako
>PSE-EE-k (Madina, Zabaleta, Etxezarreta eta Itsasoren ikuspuntuetara
lerratua) nolabaiteko lankidetza gauzatzen asmatuko
>dute.
-- Ez zen EAJ izan ezker abertzalea bitan zaitut zuena, ETA baizik. HB eta
EEren tradizioek elkarrekin bildu behar baldin badute bildu daitezela. GALen
eta ETAren kulturek elkartu behar baldin badute, elkartu daitezela. Orain
arte Euskal Herri osoaren lurraldetasuna gutxieneko baldintzatzat jo dutenek
eta Espainia banatezinaren Konstituzioa defenditzen dutenek bat etorri nahi
baldin badute, etor daitezela. HORI BALDIN BADA BAKEAREN PREZIOA... NON
SINATU BEHAR DA?

>Oztopo gogorra izango da hala ere PRISAtik zein telebista publikotik,
besteak beste, datorkigun kiratsa
-- Ez dut ulertzen. PSOE eta Batasuna bat baldin badatoz... Ikusiko duzu
zelan zuk diozun kiratsa aroma bihurtzen den.

Amatińo