Horixe izan zan blogian argitaratu aurretik egin neban lehelengo gauzia. šŸ™‚ Eta bai! Torlojudunak topau nittuan, nahikotxo, baiƱa honekin antzik zekanik, bapez. Metalezko zaharren artian adorno askodunak, aberatsenak-eta, fundiziƱozkuak ziran nagusi (baiƱa halako gauza sinplerik ez). Eta gero modernuak (metala, egurra, pvc...).

****
Oier GOROSABEL LARRAƑAGA

08/01/2024 13:59(e)an, Gari Araolaza igorleak idatzi zuen:
Torloju bidezko intxaur kraskatzekoak oso zabalduta daude, Googlen bilatu "cascanueces tornillo" eta adibide asko azalduko zaizkizue, batzuk aspaldi-aspaldikoak. Nik egurrezko modeloak ikusita ditut sukaldeko tresnen dendaren batean edo bestean.

Gari

Hau idatzi du Asier Sarasua (asara...@gmail.com) erabiltzaileak (2024 urt. 8(a), al. (08:39)):

    Oier Gorosabelek:
    > Beraz, heure iritzixan posible dok halakuak tallar batek baiƱo
    gehixagotan egin izana.

    Balitteke, ala?
    Oso trepetxu xinplia dok.
    Ezin neikek esan gure birraitxitxak asmau zebanik. Beste bati kopixau
    izana be izan leikek, lasai-lasai.

    > BaiƱa baieztatzen destak Industrias Mendizabalen, barrena, egin
    egin zittuezela. Ez dok gitxi! Asko pozten nok hau jakitziaz!

    Bai, hori bai.

    > Behintzat, ixa sigur egon geinkek made in Eibar dala.
    >
    > Hori bai, museora eruaterik pentsau bez! šŸ˜‚Asko erabiltzen
    juagu-eta.

    Gordeik ondo! ;)

    a.

    > ****
    > Oier GOROSABEL LARRAƑAGA
    >
    > 07/01/2024 16:17(e)an, Asier Sarasua igorleak idatzi zuen:
    >
    > Amari galdetuta (1942), berak be etxian ezagutu zittuan holakuak.
    >
    > Beran aitxitxak (Ziriako Mendizabal, 1888) tallarrian eitten
    zittuan. Baina tarteka, ingurukuendako, ez fabrikaziƱo industriala.

    > Hain sistema sinplia izanda, ez litzakek rarua izango Eibarko
    tallar baten baino gehixagotan egin izana.

    > Jarraittuko juat galdezka,
    >
    > a.
    >

    > Oier Gorosabel LarraƱaga <txikill...@gmail.com> igorleak hau
    idatzi zuen (2024 urt. 7, Iga 15:41):