yorma nedeni sanirim, her bir dosya icin file programini calistirmaniz, herbir
dosyada bir proses olusturma gibi bir sorun var. file komutu bir calismada
birden fazla dosyayi inceleyebiliyor:

[EMAIL PROTECTED] ~]$ file gdb.pdf enux.tar.gz
gdb.pdf:     PDF document, version 1.3
enux.tar.gz: gzip compressed data, was "enux.tar", from Unix
[EMAIL PROTECTED] ~]$

Bence gruplar halinde file komutunu calistirin.