siz ne sormustunuz ayni anda birden fazla "algoritma"nin calistirilmasiydi
sanirim

make ve make install ya da make clean gecmenize gerek yok
evet porttan install yapildiginda

make
make install yaparsaniz
hic bir ise yaramayan (ki aslinda guzeldir de yeniler icin, cunku tum conf
dosyalarinin vs. birer kopyasi vardir orda)
work dizini kalir..

make all install clean

bu yapmak istediginiz ama distfilesi de silmek istiyorsunuz
denemedim ama "&" bunu yapacaktir

make all install clean && make distclean  gibi..
ama uygulamada sorun cikarsa distclean yaptiginiza pisman olabilirsiniz
yeniden kurulum vs ve tar dosyasi buyukse sikinti yasayabilirsiniz.. en
dogrusu belli araliklarla bosaltmak distfiles i ...

umarim ki bambaska seyden sozetmedim

hoskalin