http://www.belgeler.org/howto/smart-questions.html adresinde bulabilecegiz harika bir dokuman var.Hepimizin mutlaka bir sefer okumasi gerekli diye dusunuyorum...

Dokumandan bir kac satiri paylasmak istiyorum.

Nezaket asla yaralamaz ve bazen oldukÃa yararlÄdÄr
    Kibar olun. "LÃtfen", "Dikkatiniz iÃin teÅekkÃrler" veya "YardÄmlarÄnÄz iÃin saÄolun" gibi cÃmlecikler kurmaktan Ãekinmeyin. ÄnsanlarÄn, sizin iÃin harcadÄklarÄ zamana deÄer verdiÄinizi gÃstermek her zaman iyidir.

Soru sormadan Ãnce:
    AlmÄÅ olduÄunuz hata iletilerindeki metni kullanarak Google'da probleminizi aratÄn (ayrÄca Google gruplarÄnÄ da aratÄn). Bu sizi doÄruca, sorunun ÃÃzÃmà olan kÄlavuza veya haber grubuna gÃtÃrebilir. ÄÅe yarar bir sonuà alamasanÄz bile, bir posta veya haber grubunda: "Google'da hata iletisini arattÄm ama iÅe yarar bir sonuà elde edemedim" Åeklinde bir e-posta ya da haber gÃndermek oldukÃa iyi bir artÄdÄr.

Sorarken:
    AnlamlÄ ve duruma uygun konu baÅlÄklarÄ kullanÄn.
        Ãrnek;

        Salak
        ÄMDAT! dizÃstÃmÃn videosu dÃzgÃn ÃalÄÅmÄyor!

        Zeki
        XFree86 4.1 fare imleci kÃtÃleÅti; Fooware MV1005 video yongaseti

        Daha zekice
        XFree86 4.1'de fare imleci yok. Fooware MV1005 gÃrÃntà yonga setim var.

CevaplanmasÄ kolay olsun
AyrÄntÄlÄ, dilbilgisi kurallarÄna uygun ve sÃzdizimlerine dikkate ederek yazÄn
SorularÄ kolay anlaÅÄlacak biÃemlerde gÃnderin
Sorununuz hakkÄnda tam ve aydÄnlatÄcÄ iletiler yazÄn
Boyut herÅey deÄildir
Bir yazÄlÄm hatasÄ bulduÄunuzu iddia etmeyin
YalakalÄk, ev Ãdevleriniz yerine geÃmez
Sorunun belirtilerini tanÄmlayÄn, kendi tahminleriniz deÄil

Äyi ÃalÄÅmalar

Hasan AHLATCI

âGerÃek, Kurguâdan daha acayiptir, ÃÃnkà Kurgu, olabilirlikleri gÃzetmek durumundadÄr;
 GerÃekâin Ãyle bir zorunluluÄu yoktur.â

Mark Twain

Cevap