eger komple birinci diskin mirroru olsun istiyorsaniz once dd ile komple birinci diski
ikinciye kopyalayin. (dd yaparken ucuncu bir sistemden, ornegin CD'den boot etmeniz
daha saglikli olur)

daha sonra en tepeden vereceginiz bir rsync komutu sistemleri ayni tutacaktir.
boot loaderda degisiklik yapmadiginiz surece herhangi bir islem yapmaniza gerek kalmaz.

Ama bunun yerine software raid yapmayi tercih edebilirsiniz.
Raid disklerimden birisi bozuldugunda bozulan diski sokup ikinci diskin jumperlarini
duzeltmem yeterli olmustu... calisan sisteme software raid yapabilirsiniz (en azindan
linuxta yapmistim ben)

saygilar.

Engin> Merhaba ...
Engin>
Engin> daha once de rsync ile ilgili bir mesajım olmustu, ordaki fikir
alısverislerinin soncularını pozitif alabildim..
Engin>
Engin> istedigim soyle bir sey ;
Engin>
Engin> 1 calisan diskim var 80 lik..
Engin>
Engin> 2.diski de takacagim 80 lik.. ve her saat basi salt degisenleri 2.diske
aktaracagim.. 1.disk bozulursa birsey olursa 1.diski cikarip ikinci diski bootable
disk olarak gosterip devam etmek gibi birsey mumkunmudur..
Engin> yani rsync ile boot (ki kastim ailista hata vermemesi) backuplamasi mumkunmudur.
Engin>
Engin> 1. diskteki  /usr  /var /tmp  swap gibi part.lari ikinci diskte tanimlama sansi
olamayacagindan  ne tur yol izlemeli...
Engin>
Engin> saygiyla
Engin> ...