Herkeze selam, kar gütmeyen bir organizasyonu en sonunda  freebsd kurmaya ikna edebildim. Freebsd burada yerel ağ ile internet arasında duracak ve internet hattı üzerinde kimi zaman oluşan tıkanıkların tespiti ve önlenmesinde kullanılacak. Bu iş için önceden MS ISA server kuruluydu ve benim tarafımdan FreeBSD ye çevrileçek :)) tabii sizinde yardımlarınızla.

configurasyon şu;

     İnternet <-------> |router| <-------> |FreeBSD Bridge| <---->|switchler| <---> Lan (100+]bilgisayar

burada birinci istek lana bağlı bilgisayarların ayarlarında bir değişiklik olmasın (bundan dolayı bridge modda kuracağım), ve internette tıkanıklık olduğunda en fazla trafiği yayan bilgisayarın ip adresinin alınabilmesi..

BU PROJE İÇİN ACİL ÖNERİLERİNİZİ GÖRÜŞLERİNİZ BEKLİYORUM

Do you Yahoo!?