Merhaba,
her iki ozellikte aynı(benzer) amacla yazilmistir. Webmail icin genelde
auth gerekmez cunku webmail smtp sunucu ile ayni host uzerinde olur.

Soyle durumlarda roaming kullanamazsiniz; Bir kullaniciniz vardir
kullaniciniz pop uzerinden maillerini "A sunucusu"ndan aliyordur fakat
mail gonderimini "B sunucusu" uzerinden yapiyordur. Bu durumda
kullanicinin istedigi yere mail gonderebilmesi icin B makinesindeki
SMTP-AUTH mekanizmasini kullanmasi gerekir.

Kullandiginiz sunucu uzerindeki antivirus/antispam programı
"smtp-auth"'dan anlamiyor olabilir . Bu durumda smtp-auth kullanilamaz,
yerine pop-before-smtp gibi yollari denemek lazim

Ek olarak vpopmail'in roaming-uzer ozelligi smtp-auth icin dusunulen
alternatiflerden sadece birisidir.