Merhaba,

5.x serisinde FreeBSD Networking ile ilgili yapilan en onemli calismalardan
birisi de multiprocessor-safe (MPSAFE) network stack idi. Fakat, networking
stack'de bazi subsystem'lar (IPX, KAME, IPSEC) icin henuz bu calisma
tamamlanmadi.

Onun icin, eger kernel konfigurasyonunuzda bu seceklerden birisi mevcut ise,
default olan MPSAFE netstack, eski stil Giant locking'e donuyor. Bu mekanizmada
Network stack bir iki lock uzerine bina edildigi icin Multiprocessor systemlerde
birden fazla CPU yeteri kadar efektif kullanilamiyor (lock wait durumundan
dolayi).

Bu subsystem'lar cekirdeginizde oldugu surece, debug.mpsafenet'i 1 yapamazsiniz,
cunku bunlar icin mpsafenet=0 bir on gereksinim.

Eger bahsettigim subsystem'lari kullanmiyor iseniz, cekirdeginizden bu
destekleri
kaldirin, MPSAFE stack kullanilmaya devam edecektir.

Iyi calismalar,
Murat

PS: http://ipucu.enderunix.org/addtip.php?lang=tr Lutfen ;)

On Wed, Sep 21, 2005 at 06:38:32PM +0300, Hamza Eraldi wrote:
> Belirttiginiz komutu gonderdigimde 0 oldugunu gordum.
> Fakat 1 yapmak isteyince de 'read only' hatasini verdi.
> Net'i arastirdim biraz loader.conf a ekliyenleri gordum, denedim, pc,
> yeniden basladiktan sonra baktim ki yine 0.
> Tesekkurler..
>
> :
> ev# sysctl debug.mpsafenet
> debug.mpsafenet: 0
> ev# sysctl debug.mpsafenet=1
> sysctl: oid 'debug.mpsafenet' is read only

> --
> http://www.fastmail.fm - IMAP accessible web-mail

> Liste arsivi: http://lists.enderunix.org
> [...]

Duydunuz mu! Turkiye'nin ilk qmail kitabi cikti.
http://www.acikakademi.com/catalog/qmail/