Bu tartismayi offtopic'de devam ettirsek iyi olacak arkadaslar..

On Fri, Oct 14, 2005 at 01:08:53AM +0300, ilhan wrote:
> bilmem ?u linuxta ?u oracle ? kurdum eskisinden su kafar h?zl?
> ?al??t?. demi?ler ayn? oracle yeni al?nm?? sun kurulu bir sisteme
> kur.(yeni kurulum yap)o da  cillop gibi ?al???r. yeni i?lemcili
> sisteme linux kurup ?zerine yeni kurulum oracle kurduktan sonra eski
> sistemle yar??t?rmak kolay. (Eski sistemde ?al??an servislerin
> e?lerini bu linux a da kurmay? unutmay?n tabi)
> sun ?n avukat? de?ilim ama bu i?letim sistemleri aras?nda o kadar u?uk
> performans farklar? hikayesi hele linux i?in imkans?z gibi. Linux

Peki, bir ornek uzerinden gidelim. Diyelim ki iki tane installtion'umuz var

1. Sun E4500 (4 x 400 MHz RISC CPU, 2GB RAM, bir adet de Fibre Channel Disk
Array
   (SCSI)

2. Linux cluster:
   4 adet makina ve her biri:
   Dual 2.8 GHz Xeon CPU, 2x36 GB internal SCSI, 2 GB RAM, 2 GB/sec Fibre
Channel
   Host Bus Adapter.

   Bir de her makinanin bagli oldugu 12 diskli bir SATA disk array.

Kurulumlarin her ikisinde de Oracle 10g RAC calisiyor.

Sizce hangi kurulum daha iyi fiyat/performans saglar?

> kernel i i?in derlenen mod?ller de kernel a eklenmiyor zaten sadece
> kernel modda ?al??an ayr? mod?ller.
> """linux kernelindede gerekli mod?lleri ekleyip ??karam?yormuyduk ? e?er
> kullan?c? isterse da??t?m ile gelen "hantal" ve her?eyi i?inde
> bar?nd?ran bir kernel yerine kendi sistemine g?re derledi?i kerneli
> kullanam?yormuydu ? yoksa benmi r?ya g?r?yordum ?""""

Hayir ruya gormuyorsunuz ;)

> teoride b?yle ama en k???k bir ?eyi k?m?ldat bak bakal?m neler oluyor.

Teoride de pratikde de oyle. Sizin pratige dokemiyor olmaniz, olamiyacgi
anlamina gelmiyor. Bu listedeki arkadaslarin cogu bunu hakk-al yakin bilir.

> Bu nedenle bu i?te linus ve varsa saz ekibi kadar bilgili olman laz?m
> kernel tweak i?in. linux kullan?c?lar? yeni ?zellikler ve buglardan
> kurulmak i?in yeni kerneli ge?erler. zaten s?r?c? ve servislerin ?o?u

Linux kullanicilari diyorsunuz, sanki yabanci birileriymis gibi. Ben de bir
linux kullanicisiyim ve bazen sirf "fun" olsun diye yeni kernel'i indirip
kurarim sistemime.

> Linux is a registered trademark of Linus Torvalds. bu nedenle kernel a
> kod eklersen bunu a?man da laz?m. ?u kernel tweakler neymi? bir
> g?relim Sun kernel inde olup da linux kernelinde olmayan.
> Bir de o zaman Oracle ? FreeBSD ?st?nde kural?m bari. Linux uyumluluk
> modunda. FreeBSD linux ABI li kodu linux tan daha performansl?
> ?al??t?r?yor nedense. Demek ki FreeBSD de Oracle in h?z? 3-4 kat de?il
> 5-6 bilemedin 7-8 falan filan....

:))))))))))))
Meselenin ozune inmelisiniz: Fiyat/performans. Gene basa donecek olursak:

1. x86 donanim sparc donanima gore daha iyi bir fiyat/performans sagliyor,
   ve bunun isletim sistemi ile uzaktan yakindan alakasi yok.

2. x86 solaris ve x86 linux karsilastirmasi ile ilgili nette bir suru benchmark
   bulabilirsiniz. Bir ornegini ben vereyim:
   http://www.osnews.com/story.php?news_id=4867&page=3

Ayni donanimda olmasa da ayni guce sahip oldugunu dusunebileceginiz Sun Fire
v210
ve dell1750 benchmarki:

http://www.symas.com/10k-solvlinux.shtml

> Al?nmay?n arkada?lar. ?ok spesifik hususlar hari? t?m ?i?letim
> sistemleri birbirine ?yle 3-4 kat farkatamazlar. spesisfik hususlarda
> kod uyumsuzlu?u faland?r. Y?zde %30-40 performans bile imkans?zken

Nereden cikariyorsunuz imkansiz oldugunu? Teknolojik gelismeler sadece hardware
tarafinda yasanmiyor. Mimariler yeni teknolojilerle donandikca, yazilim
tarafinda
da bu yeni teknolojileri en iyi sekilde kullanabilecek koklu algoritma
degisiklikleri
gundeme geliyor. Isletim sistemleri ozellikle VM ve Networking subsystem'leri
ile
ilgili koklu degisiklikler geciriyor su anda. Mesela I/O Multiplexing icin
eskiden
beri kullanilan select/poll yerine BSD kqueue, Linux ise epoll mekanizmasini
gelistirdi.
Binlerce aktif baglantisi olan bir HTTP server'da aktive olan file descriptor'u
bulmak
select/poll icin O(n) complexity'de iken, kqueue ve epoll'da O(1). Bunun bir web
server icin ne demek oldugunu tahmin edebiliyorsunuzdur?

Burada, performansin kullanilan isletim sistemine gore de gozle gorulebilir
bicimde
farklilastigini gorebilirsiniz:

        http://bulk.fefe.de/scalability/

Murat