iyice kafam karıştı ya,
ben bütün gün birkaç farklı yerde qsheff.conf dosyası ile boyle ayarın yapılabileceğini  (virüslü maillerin doğrudan silinebileceğini)
qsheff.conf dosyasında
enable_quarantine = 1 dendiğinde virüslü ve spam maillerin  /var/spool/qsheffq/ dizini altında tutulduğunu okudum... fakat virüslüleri direk sil spamlar kalsın gibi ayrı bir ayar bulamadım ( ama varmış ) .
ve sistemimde /var/spool/qsheffq dizinindeki dosyalardan bazılarını açmaya kalktığımda kullandığım client daki virüs programı virüs bulduğunu söylüyor...
eğer silinseydi böyle bir mesaj vermezdi yanılıyormuyum...

Cevap