Merhabalar,
FreeBSD 6.1 sistem üzerinde sendmail kullanmaya çalışıyorum. Ancak bazı sorunlarım var. Öncelikle zoneedit'teki DNS tanımlarımda MX kaydını oluşturdum. ADS modem'de 25 ve 110 nolu portları local bilgisayar yönlendirdim. dnsreport'dan sorguladığımda aşağıdaki sonuçlar geliyor :
Getting MX record for akcakaya.info (from local DNS server, may be cached)... Got it!

HostPreferenceIP(s) [Country]
tez.akcakaya.info.085.97.123.129 [TR]

/etc/mail/local-host-names içerisine akcakaya.info 'yu yazdım. Ancak bir türlü mail gelmiyor. Gönderdiğim mailler geri dönüyor. SMTP ile ilgili bir sorun var sanırım, çünkü
tez# telnet localhost 25
Trying ::1...
telnet: connect to address ::1: Connection refused
Trying 127.0.0.1.. .
Connected to localhost.akcakaya.info.
diyor. Yani localhost ile bağlanıyor.

Ancak localhost yerine  telnet 10.0.0.35 25 dediğimde bağlanmıyor. Aynı şekilde  telnet www.akcakaya.info 25'ya da bağlanmıyor ve aşağıdaki hatayı veriyor.
telnet: connect to address 10.0.0.35: Connection refused
telnet: Unable to connect to remote host

Mail alıp verebilmem için açmayı unuttuğum bişeyler mi vardır sizce, ya da ben ne yapabilirim bu konuda?  (ilgili mi bilmem ama inetd çalışıyor bu arada)

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler,
Kolay gelsin...

--
v e l i   a k ç a k a y a

Cevap